Monday, February 25, 2013

Wibra haaknaalden - Dutch crochet hooks

I've been looking for cheap Wibra hooks, since I committed myself to go teach crochet to 12-13 year olds at a highschool. Schoolbudgets are tight, so I went on a search for those hooks. I read they exist and were sold for € 0,69, so I went to every Wibra-shop in my area, but without any luck. Most shops didn't even seen them either. So, what to do ? I went looking for crochet needles on a Dutch sellers-site. And guess what ??!! There I found someone that sells 6 of these hooks for € 9,95 
So, instead of paying € 4,14  for 6 hooks at the Wibra shop, now they cost more than the double of that.

I refuse to buy them for that price ...


 
Een poosje geleden heb ik toegezegd om op een school voor voortgezet onderwijs, haak les te gaan geven aan de brugklassers. Schoolbudgetten zijn krap, dus ging ik op zoek naar de haaknaalden van de Wibra. Ik had gelezen dat die nu ook ergonomische haaknaalden verkopen voor € 0,69. Dus ik op pad naar elke Wibra-filiaal in onze omgeving, helaas zonder resultaat. Bij de meeste filialen hadden ze ze zelfs nog nooit binnen gehad. Dus wat nou ? Dan maar eens op Marktplaats kijken. Ik geloofde m'n ogen niet: daar vond ik een handelaar die deze 6 van deze haaknaalden verkoopt voor € 9,95
Dus nu kosten er 6, in plaats van € 4,14 in de Wibra shop, ineens meer dan het dubbele.

Ik weiger ze te kopen voor die prijs ....





I'll keep you in the loop

Hou je haaks


March 6: Well I said to keep you in the loop: guess what ?!  Today I got a tip that these crochethooks had arrived again. I have enough hooks to use at the school, yeah .... happy :D

6 maart: Ik had beloofd jullie op de hoogte te houden: en raad eens ?!  Vandaag kreeg ik een tip dat de haaknaalden weer binnen waren. Ik heb nu genoeg naalden om op de school te gebruiken, jippie ... happy :D 
 


11 comments:

  1. Ik haak zelf soms met naalden van de action, 2 voor € 0,59 geloof ik. Oke het zijn geen ergonomische, en de iets duurdere haken misschien iets soepeler maar ik kan er goed mee uit de voeten. Voor beginners zou ik denken prima.

    ReplyDelete
    Replies
    1. hi Nettie,
      dat zou inderdaad goed genoeg werken, maar ook daar grijp ik mis.
      wel het hele schap vól met nr 12
      ik heb gelukkig nog even de tijd ....
      ♥ José

      Delete
  2. Ik heb die van de Wibra ook en ze haken inderdaad wel fijn,maar heb de Clover Amour haaknaalden nu gekocht bij Creamijn.nl en dat is helemaal het einde!Nog nooit met zo'n fijne haaknaald gehaakt zeg!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Clover Amour ken ik (nog) niet. Ik ben helemaal tevreden met m'n Clover ergonomische (die okerkleurige).
      Ik doe er altijd nog wel een soft-gel-grip omheen. Dat werkt nóg fijner.

      fijne dag !
      ♥ José

      Delete
    2. Waar haal jij zo'n soft gel grip,???iets voor mijn vriendin,die is pas begonnen met haken en koopt dus niet gelijk zo'n dure naalden voordat straks de lol er weer af is...en ze haakt zo heel nu en dan;-)

      Delete
    3. hi Angeline,
      ik heb ze nergens in Nederland kunnen vinden (alleen met ergonomische schrijfhouding-vorm).
      uiteindelijk besteld in Groot Brittannië. in Amerika waren ze goedkoper, maar de verzendkosten waren schandalig hoog. dit is de UK-site waar ik ze gekocht heb:
      http://www.brightideasteaching.co.uk/The-Extreme-Gel-Pencil-Grip-Pack-of-10-grips
      ik zou er inmiddels ook wel weer willen bestellen, want na verloop van tijd (door intensief gebruik) slijten ze wel een beetje.
      groetjes,
      ♥ José

      Delete
  3. Hoi José,
    ik heb ook haaknaalden bij Action gekocht (maar klein haaknaalden zijn in andere bak, niet met de grote nummer 12).

    Heb jij bij Zeeman gekeken?? goede kwaliteit, 2 haaknaalden 99 cent. Ik kan heel fijn werken met dem.
    Ik weet niet waar jij bent maar ik heb die mijne in Enschede en Losser gevonden.

    Succes!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hartelijk dank voor de tip, ik ga kijken !

      ♥ José

      Delete
  4. Ik heb deze naalden op ebay gekocht voor maximaal 1,50 hele set.. Groetjes en succes sylvia pot

    ReplyDelete
  5. Ik heb ze ook gekocht bij de wibra voor 69 cent. En ze haken echt zalig. Ik hoop voor je dat ze nog eens in de verkoop komen. Meestal herhalen die akties nog wel eens.
    gr. Meijra

    ReplyDelete
  6. Als je toch bereid bent iets meer uit te geven, kun je ook eens op http://www.hobbygigant.nl/breinaalden-en-haaknaalden.html kijken. Hier verkopen ze echt goede kwaliteit naalden. Misschien niet handig om op school les te geven, maar voor jezelf wel heerlijk!

    Gr.
    Hedda

    ReplyDelete